De eerste twee weken - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van MichaSaintLucia - WaarBenJij.nu De eerste twee weken - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van MichaSaintLucia - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken

Door: Micha van Dommelen

Blijf op de hoogte en volg

18 Februari 2014 | St. Lucia, Castries

Beste allemaal,

Ik zit nu al bijna twee weken in het verre St. Lucia en wil jullie graag mijn ervaringen tot nu toe delen.

Woensdag 5 februari ben ik samen met klasgenoot Claudia, vertrokken naar Londen Gatwick. Wij hebben daar overnacht in een hotel en vertrokken de volgende ochtend om 10.00 uur naar St Lucia.

Toen we aankwamen werden wij met een busje naar onze accommodatie gebracht, de accommodatie is op het terrein van het resort dus dat is wel erg fijn. Je bent binnen 3 minuten op je werk en doordat je op het terrein van het hotel woont, is het er veilig en kan je de deuren en ramen eigenlijk gewoon open laten. Omdat wij ’s avonds aankwamen en de winkels al gesloten waren mochten wij gratis in het Italiaanse a la carte restaurant eten, dat was erg lekker!

De accommodatie is best wel prima. Er zijn twee huizen op het terrein voor stagiaires. Ik woon in totaal met 5 meiden in een huis, een Nederlands meisje, Engels en Frans meisje, Claudia en ik. Het is alleen jammer dat het water van de douche bijna altijd koud is. Het water wordt opgewarmd door middel van zonnepanelen alleen omdat het hier ook vaak regent heb je dan weinig/geen warm water, maar ik begin er al aan te wennen! haha

In het andere huis wat net achter ons huis ligt wonen nog 3 Nederlandse meiden en 1 Engelse jongen. Ik deel mijn kamer en badkamer met Claudia en verder is er per huis een keuken, eettafel, balkon etc. Er is nog een kamer over in het huis dus Claudia en ik zouden altijd nog een eigen kamer kunnen nemen. Er is een goede Wifi verbinding in onze accommodatie dus dat is wel fijn.

Vrijdagochtend hadden we de eerste meeting waarbij we werden voorgesteld aan de managers en gingen we met een collega het stadje Castries in. Zij liet ons de supermarkten, bank en telefoonwinkel zien zodat we een lokale simkaart konden kopen en wisten waar alles was.
De collega’s zijn allemaal heel aardig, ze zeggen altijd gedag en vragen hoe het met je gaat en zijn geïnteresseerd in je.

Maandag 10 februari zou mijn eerste werkdag zijn maar onverwachts werd dat een dag eerder en begon ik dus zondag 9 februari al met mijn eerste werkdag, zo zie je maar dat alles nog kan veranderen.
Ik werk in de Food & Beverage afdeling en dat houdt in dat ik gemiddeld 3/4 weken in een restaurant werk op het resort en dan daarna door ga naar de andere restaurants. Op deze manier ga ik alle 8 restaurants op het resort zien.

Ik begin nu aan mijn tweede week in het La Toc restaurant, dit is een Frans restaurant en werkt volgens de etiquettes. De bediening in dit restaurant draagt witte handschoenen, een stropdas en een gilet. De meeste gasten die het restaurant tot nu toe hebben bezocht zijn erg aardig en nieuwsgierig naar wat ik doe en ik maak dan ook regelmatig een praatje met hun. Ik heb gister voor de tweede keer een eigen wijk gekregen, iets wat ik eigenlijk pas later zou gaan doen. Dit vond ik echt heel leuk om te doen.

Ik heb vrijwel alleen maar late shifts. Ik werk 6 dagen in de week, 5 dagen hiervan werk ik 8 uur en 1 dag is een korte dag van 5 uur. Meestal werk ik van 15.00-23.00 uur/ 16.00-00.00 uur of van 18.00- 23.00 uur.

Donderdag 13 februari was mijn eerste dag vrij, ik ben toen uitgenodigd om mee te gaan op een boottrip met het hotel. Dit kon ik natuurlijk niet weigeren! Ik ben samen met Claudia en twee andere Nederlandse meiden mee geweest met de boottrip. We zaten tussen de gasten van het resort. Tijdens het varen hebben we veel dolfijnen gezien en gesnorkeld daarna hebben we gebarbecued op een afgelegen strand en daarna naar de zonsondergang gekeken. Dit was een erg leuke dag. Vanochtend heb ik voor het eerst ontbijtdienst gedraaid, het was erg druk en vond het minder leuk dan het werken in het La Toc restaurant.

Het nadeel aan St Lucia is wel dat er hier zoveel muggen zijn, ik word echt helemaal lek geprikt. Je moet daarom ook proberen je veel in te smeren met muggenmelk als je gaat slapen, naar werk gaat en overdag buiten loopt.

Ik ben vrijdag vrij en ben van plan om dan iets leuks te gaan doen, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Micha

  • 18 Februari 2014 - 21:03

    Marinde:

    Leuk bericht Micha! En stoer om al zo snel je eigen wijk te lopen.

  • 18 Februari 2014 - 21:16

    Maris:

    Leuk om je ervaringen te lezen. Volgens mij gaat het helemaal goed komen daar. Leren, werken en op tijd leuke dingen doen. Kijk uit naar je volgende relaas. Grtjs uit Bemmel

  • 18 Februari 2014 - 21:26

    Mama:

    Heel leuk om je reisverslag te lezen.Binnen twee weken je eigen wijk lopen...dat had ik wel verwacht,haha. Wij zijn reuze trots op je.Geniet ook in het prachtige St .Lucia.

  • 08 Maart 2014 - 12:24

    Helma:

    He Micha, Wat fijn te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt en sja..... een kanjer op de werkvloer, maar dat wisten we al! Denk veel aan je, maar met een glimlach omdat ik veel positieve verhalen hoor. Wauw, wat een prachtig verhaal heb je gemaakt. Ik zag me ook al op het bootje zitten...... Ben benieuwd of je moeder als verrassing ook n ticket voor mij heeft gekocht hihihi......
    Geniet ervan, kus en wu mailuh! Groetjes uit een zonnig Maarssen x!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: St. Lucia, Castries

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

De eerste twee weken

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1442
Totaal aantal bezoekers 2708

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

15 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: